Wat doet een Google Ads specialist?
Het klinkt enorm interessant, Google Ads specialist, maar wat doe je dan eigenlijk. Een bedrijf kan een Google Ads specialist inhuren om hun advertenties op Google te managen. Zij besteden deze lastige taak uit aan iemand die hier veel over weet. Google Ads zijn de advertenties die je te zien krijgt wanneer je iets opzoekt op de zoekmachine. De kans is groot dat toen je zelf iets opzocht op Google vandaag, je koos voor de eerste website die bovenaan de lijst stond. Dat is makkelijk toch? Dat zal dan ook vast de beste website zijn voor mijn zoekopdracht, is dan vaak de gedachtegang. Dat is het effect van Google Ads.
Werkzaamheden
Als Google Ads specialist ben je voornamelijk bezig met het opzetten van advertenties en campagnes voor de klant. Je maakt dan niet één advertentie, maar je maakt er meerder. Op deze manier kan je testen welke advertentie het beste aanslaat bij de potentiële klanten. Om dit zo goed mogelijk te doen moet je de informatie die je uit de advertenties haalt analyseren. Dit pas je weer toe op de volgende advertentie, om zo vernieuwend te blijven. Het belang van de klant, is natuurlijk het behalen van een hogere conversie en een betere vindbaarheid. Een andere zeer belangrijke taak is het bewaken van het budget wat de klant heeft opgegeven. Niet alleen jij als Google Ads specialist kost geld, maar ook de advertenties die jij uitzet namens de klant kosten geld.
De voordelen
Werken als Google Ads specialist heeft naast dat het heel interessant klinkt ook andere voordelen. Je hoeft namelijk niet altijd op locatie te zijn. Je kan mensen heel makkelijk van een afstand helpen. Het oplossen van kleine problemen kan daardoor heel makkelijk en vanuit huis, want je bent niet aan een plek gebonden. Dit maakt thuiswerken natuurlijk ook een stuk makkelijker. Ook is het een zeer innoverend beroep. Digitalisatie is een feit en je zult constant mee moeten gaan met de nieuwe ontwikkelingen. Dat kan een hele toffe uitdaging zijn. Hierdoor ben je altijd op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing.